کودکانه ...

ضرورت دوره کودکستان

1392/5/29 7:13
نویسنده : مدیر
200 بازدید
اشتراک گذاری

کودکان چون می خواهند وارد مدرسه بشوند ودرآنجا با چندین شرایط متفادت روبرو خواهندشد مشکلاتی برای آنها بروز خواهد کرد.... بقیه در «ادامه مطلب»

علاوه بر این موارد کودک ، چندین نیاز رشدی وتربیتی دیگری هم دارد که یا امکان ارائه آن در محیط خانه وجود ندارد ویا امکان اجرای آن به سختی وبا کیفیت پایین ممکن خواهدبود. از جمله آنها... «بقیه در ادامه مطلب»

ضرورت دوره کودکستان

کودکان چون می خواهند وارد مدرسه بشوند ودرآنجا با چندین شرایط متفادت روبرو خواهندشد مشکلاتی برای آنها بروز خواهد کرد:

اول: دشوارترین مسأله آنان جداشدن از محیط اجتماعی مألوفی است که طی سالهای اول زندگی با آن مأنوس بوده اند وتعادل روانی خویش را مدیون آن می باشند.

دوم: آشنا شدن وخوگرفتن  با مقررات محیط جدید یعنی مدرسه که از هرحیث با خانه متفاوت است و مستلزم سازگار شدن با خلق وخوی همسالان ومعلمان می باشد.

سوم: مسأله تن در دادن به نظم وترتیبی است که لازمه­ی فعالیت آموزشیِ برنامه ریزی  شده است باید به تدریج انجام گیرد چراکه همه ی کودکان تحمل انضباط خاص ونسبتاً خشک مدرسه را به یکباره ندارند.

چهارم: آغاز فعالیت ها وچالش های ذهنی ارادی برای درک وفهم مطالب وکسب معلومات ومهارتهایی که موفقیت در کارهای درسی وکسب امتیازات لازم را تضمین می­کند.

پنجم: انتقال به زبان رسمی مدرسه ای که احتمالاً با زبان مادری متفاوت بوده وبه عنوان یک زبان بیگانه جدید برای آنها تلقی می شود.

مواجهه­ی هم زمان با این مسائل در ورود به مدرسه ، حالت عاطفی نا مناسبی در کودک به وجود خواهد آورد لذا می توان با دوره­ی قبل از مدرسه ، او را با تعدادی از این مسائل  آشنا ساخت واز سختی ورود به مدرسه کاست. (کتاب تعلیم وتربیت ومراحل آن  نوشته         صفحه 138)

علاوه بر این موارد کودک ، چندین نیاز رشدی وتربیتی دیگری هم دارد که یا امکان ارائه آن در محیط خانه وجود ندارد ویا امکان اجرای آن به سختی وبا کیفیت پایین ممکن خواهدبود. از جمله آنها:

E  وجود محیط اجتماعی کوچک که از افراد متعدد (خصوصاً همسال ) تشکیل یافته که در آن هرکس با سلایق ورفتارهای مختلف حضور دارد وتعامل موفق در آن نوعی هنرمندی محسوب می شود.

E  با توجه به سطوح مختلف آگاهی خانواده ها ، شاید خانواده های اندکی باشند که با تمام یا مقدارقابل توجهی  از اصول تربیت صحیح اسلامی آشنایی داشته باشند. خصوصا با وجود رسانه های جمعی وانواع اخلاق ورفتارهای ناهنجار وارداتی که جذابیت کاذبی هم دارند ، محیطی که بتواند کودکان را با توجه به اعتماد آنها و والدین شان تحت نظام تربیتی مطمئن مورد تعلیم ورشد قرار داد لازم به نظر می رسد.

E  انسان موجودی است که بدون قرار گرفتن در اجتماع ، امکان رشد وکمال نخواهد داشت ولی کودکی که توانایی حضور مستقیم در اجتماع با هزاران خوی وخصلت را ندارد باید ابتدا در محیطی کوچکتر وتحت کنترل با اصول تعامل با دیگران آشنا شده و قدم به قدم والبته با آگاهی واطلاع قدم در اجتماعات بزرگتر مانند  مدرسه بگذارد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

عکس فرش
6 شهریور 92 2:28
آیا میخواهید عکس دلبند خود را به فرش تبدیل کنید؟؟؟ چاپ عکس و هر گونه تصاویر روی فرش با کمترین هزینه و کمترین زمان... نحوه سفارش: 1-ارسال تصویر 2-تکمیل فرم درخواست به صورت تلفنی 3-واریز وجه به حساب و اطلاع شماره فیش به شرکت 4-بافت فرش توسط شرکت و تحویل در شهر محل سکونت 09137290912 03614456265
زندگی از آ...تا...ی
14 اردیبهشت 93 18:54
دوست دارید آشپزی ایرانی و بین المللی رو یاد بگیرید؟ دوست دارید با انواع رژیم های سلامتی آشنا بشید؟ دوست دارید هنرهای دستی و قلاب بافی یاد بگیرید؟ دوست دارید برای کوچولوتون قصه های قشنگ بگید؟ دنبال تصاویر جالب و خنده دار هستید؟ کاری نداره وبسایت چامع و جذاب زندگی از آ...تا...ی رو لینک کنید و هر روزه از مطالب جالب و مفیدش لذت ببرید.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکانه ... می باشد